مهارت های ارتباطی با دانش آموزان
۱- من به ویژگی های یک سخنگوی خوب در کلاس و با دانش آموزان آگاهم.
۲- من در سخنرانی عمومی مهارت دارم.
۳- به گفتگوهای یک طرفه علاقه ای ندارم.
۴- من "با" افراد صحبت می کنم نه "برای" آنان.
۵- زیاد از افراد انتقاد نمی کنم.
۶- سایرین را تحقیر و ملامت نمی کنم.
۷- هنگام صحبت کردن با دیگران موعظه نمی کنم.
۸- از پیام های "من" بیش از "تو" استفاده میکنم.
۹- روش من خشونت آمیز نیست.
۱۰- روش من فریبکارانه نیست.
۱۱- روش من غیر غعال نیست.
۱۲- روش من جسورانه نیست.
۱۳- هنگامی که فردی با من صحبت می کند می توانم با توجه کامل به او گوش دهم.
۱۴- هنگام گفتگو با سایرین ارتباط چشمی را حفظ می کنم.
۱۵- هنگام ارتباط با دیگران اغلب لبخند می زنم.
۱۶- به اهمیت سکوت در برقراری ارتباط و چگونگی ارتباط موثر از آن آگاهم.
۱ | ۲ | ۳ | ۴ | ۵ |
امتیازدهی و تفسیر
به خودسنجی خود نگاهی بیاندازید.روی مواردی که امتیاز ۴ یا ۵ نداده اید بیشتر کار کنید و این جنبه های مهارت های ارتباطی را بهبود بخشید. این کار به سود شما و دانش آموزانتان است.